Romania: superficialitati locale

Am ajuns sambata dimineata (1 martie 2014) in Constanta. Ploua si era ceata – o vreme obisnuita, care nu ma sperie. Printre altele, voiam sa vad marea si sa ma plimb pe plaja. Le-am facut pe amandoua, chiar mai mult. Am mers aproape 14 km pe jos. Vremea a fost fantastica: s-a ridicat ceata, batea vantul  si a plouat :). Fara ironii: mi-a placut ploaia. Am mai scris depre picaturile de apa.

Noroi. Era foarte mult si se gasea peste tot. La inceput am crezut ca este o exceptie. Mergand pe jos atatia kilometri spre plaja si prin alte zone, m-am convins ca devine regula. Poate nu e Constanta unul din cele mai primitoare si prietenoase orase din Romania la sfarsit de iarna, dar nu ma gandeam la atata mizerie (fate concurenta Bucurestiului la asta).

Cumva, in mintea celor care au grija de oras, exista doar sezon estival si atat? Se uita oare ca orasul e vizitat (de foarte putini oameni) si iarna, primavara ori toamna? Am ajuns in Constanta pentru alte treburi dar am preferat sa le imbin cu o lunga primbare prin oras, mai ales ca presupuneau foarte multe discutii, in cadru informal.

In Mamaia am gasit multe localuri inchise, strazi dezolante, in lucru, maidanezi ca in Bucuresti si noroi mai mult decat la mine la tara. Dar, cu toate minusurile cauzate de gandirea minuscula a celor care conduc orasul, am apreciat farmecul aparte, neatins de prostia celor care nu sunt in stare sa administreze un oras turistic.

Mentalitatea asta superficiala se intalneste foarte des in Romania. Cladiri in paragina, strazi cvare se repara an de an si oameni care gandesc doar de azi pe maine sunt caracteristici comune pentru noi. Nu reusesc sa inteleg de ce nu se prefera o strategie de dezvoltare unitara in locul micilor carpeli (am o singura explicatie, pe care o stiu toti: sifonarea banilor publici). Dar ne schimbam. Deja se vad zone din tara care stiu sa se promoveze (Sibiu, Timisoara, Arad, Cluj-Napoca etc.).

Despre ideisiidei

http://ideisiidei.ro
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Romania: superficialitati locale

  1. Radu Mazăre e ocupat cu programarea festivalurilor din sezon și recrutarea fetelor pentru suita-i personală. În afara sezonului nu prea umblă reporterii să-l intervieveze, așa că n-are rost să cheltuie bani pe curățenie.

Lasă un răspuns

