Sensuri (II)

Zi de zi vad pe facebook diverse citate motivationale. chiar si eu am unul setat pe dekstopul monitorului de la serviciu (desi nu-l vad fiindca tot timpul sunt cu ochii in rapoarte, programe, alte informatii, telefoane, cifre, e-mail-uri – chestii de birou).

Uneori ajungem sa ne comportam ca precum roboteii aia mici, setati sa faca anumite lucruri si uitati in acel program de munca. N-as vrea sa fiu rau si sa spun ca, ferestrele de la cladirile in care isi au birourile multinationale nu se deschid din cauza faptului ca angajatii se vor arunca prin ele (saptamana trecuta am citit un astfel de mesaj – pe un blog daca mai retin corect).

Am fost placut surprins de un training pe care l-am avut saptamana asta insa tot consider ca e astfel de programe, menite sa destinda relatiile de munca, sunt doar exceptia care confirma regula. Toate CMN-urile (companii multinationale) prin care am trecut dar si cele prin care am avut diverse interactiuni exercita o presiune imensa asupra angajatilor.

Presiunea asta n-am vazut-o niciodata ca fiind ceva de bine. Evident profitul e pe primul loc dar conteaza si cine ti-l aduce (asta gandesc eu). In gandirea mea are sens ca salariatii si angajatorul sa fie intr-o comuniune (deloc fortata, nicidecum de fatada) care sa fie in beneficiul ambelor parti. Sensul asta al comuniunii cred ca s-a pierdut  de mult pe drumul capitalismului stupid pe care paseste fiecare CEO in parte.

Despre ideisiidei

http://ideisiidei.ro
Acest articol a fost publicat în Diverse și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Sensuri (II)

  1. greenleaffy zice:

    Am un raft de cărți din acestea de dezvoltare personală. Pare totuși că toate ne cultivă mândria de sine, mai mult decât orice altceva. Îmi imaginez că mulți se luptă să se convingă pe sine că sunt perfecți, dar fundament real de înțelepciune, posedă? Dacă da, au oare nevoie să se agațe de astfel de literatură motivațională?

    • ideisiidei zice:

      Buna dimineata. citesc si eu literatura motivationala si observ in acele carti diferente culturale enorm de mari intre societatea noastra si cea americana (de unde provin majoritatea acestor carti).
      Majoritatea acestor lecturi le consider o colectie nepretuita de sfaturi de bun simt si experiente de viata. Asa cum spui, fiecare lectura trebuie „filtrata” intai, sa nu cadem intr-o spalare a creierului apoi, aratand celorlalti doar mandria si perfectiunea (ambele inchipuite) din noi.
      Cred ca nevoia este de un prieten, nu de literatura motivationala si, atunci cand nu gasesti un astfel de om care sa te sustina, sa te incurajeze, cand ajungi sa fii singur, te indrepti catre aceste carti, ele fiind un adevarat erou salvator pentru unii, un consilier pentru altii, sau un manual de politete uneori. Cred ca avem nevoie uneori sa ne agatam de o speranta pentru a face o schimbare iar speranta o gasim in motivatie.

Lasă un răspuns

