Frunze coapte

La inceputul lui septembrie, cred ca in prima duminica a lunii, ma plimbam prin Cismigiu. Toamna parea ca este departe. Am ignorat diminetile racoroase cand, pe la 5 am, strazile erau pustii iar aerul parea greu din cauza senzatiei de frig. Am trecut peste ploile (care-mi plac oricum ar fi ele) care m-au atins pana in degetele de la picioare, Bucurestiul nefiind atunci decat un oras cu enorm de multe balti.

Mi-am amintit de Toamna frunzelor cand, la primele ore ale zilei (pe la 6 ori 6:30 am) zaream pe fereastra compartimentului din vagonul de tren in care ma aflam cateva lumini aprinse in locuintele minuscule din departare. Vedeam atunci si picaturi minuscule de ploaie cazand peste acoperisurile caselor, facundu-le pe acestea sa luceasca in zare. Priveam si copacii care nu mai aveau aceiasi veselie a zilelor calduroase din saptamanile ce trecusera, parand solemni si sobri in dimineata aceia ploioasa. Acum mi se pare ca atunci nu-si bausera cafeaua.

Frunzele coapte de acum, ce se intind ca un covor peste alei si parcuri, sunt martori tacuti ai zilelor fierbinti de vara si se leagana pe Balada toamnei ce vine incetisor catre noi, cu obiceiuri si festivaluri prea putin cunoscute. Aceste frunze coapte ar trebui sa ne pregateasca pe noi pentru noi clipe frumoase nu pentru zile scurte si ploioase ori pentru stari de melancolie…

Despre ideisiidei

http://ideisiidei.ro
Acest articol a fost publicat în Diverse și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Frunze coapte

  1. Stefania zice:

    Aşa este, Alex!, să ne bucurăm atunci de spectacolul grandios de culori şi de miresme ce ni-l oferă toamna cu atâta generozitate!
    Ai o zi minunată, Alex şi-o toamnă îmbelşugată! 🙂

  2. M.C. zice:

    Îmi place mult conceptul de „Frunze coapte”. Nu mai sunt moarte, nu mai sunt ruginii sau gălbejite 🙂 Sunt coapte! Foarte frumos!

Lasă un răspuns

